COVID-19
DÖNEMİNDEKİ ÇALIŞMALAR
1.
Uzaktan
Öğretim Faaliyetleri
a.
Senkron
ve asenkron uygulamalar
Senkron
Uygulamalar Asenkron uygulamalar
Fakülte: 2845 Ders (EK-1) Fakülte: 259 Ders (EK-1)
Enstitü: 323 Ders (EK-1) Enstitü: 267 Ders (EK-1)
Yüksekokul: 351 Ders(EK-1) Yüksekokul: 8 Ders (EK-1)
MYO: 920 Ders (EK-1) MYO: 164 Ders (EK-1)
b.
Sınav
Uygulamaları
Covid
-19 salgını nedeni ile Üniversitemizdeki eğitim ve öğretim süreçlerinin mümkün
olduğunca kesintiye uğramadan sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için 2019-2020
bahar dönemi için alınan Senato kararları;
·
Ara Sınav (Vize) İçin:
ü Ara
sınav yüz yüze yapılmayacağı için 11/04/2020-19/04/2020 tarihleri arasında
derslerin online işlenmesinin devamına, 2019- 2020
Eğitim Öğretim Yılı Bahar Dönemiyle sınırlı olmak üzere teorik derslerin dönem
içi değerlendirmeleri (ara sınavları), quiz, ödev,
kısa test, proje verme, vb. gibi yöntemler kullanılarak uzaktan eğitim
yöntemleriyle yapılmasına, daha önce yapılmış değerlendirmeler var ise bunların
dikkate alınmasına, herhangi bir sorunla karşılaşılmaması ve gerektiğinde
denetlenebilmesi için değerlendirmede kullanılan (quiz,
ödev, kısa test, proje verme, vb) dokümanlar Uzaktan
Öğretim Sistemi Google Classroom üzerinden, e-mail yoluyla veya denetlenebilir
iletişim araçları ile toplanmasına, ara sınav için yapılan bu
değerlendirmelerin ortalamaya etkisinin %30’u geçmemesine,
ü Tıp
Fakültesi ile Diş Hekimliği Fakültesinin sınavlarının nasıl yapacağına kendi
Yönetim Kurullarının karar vermesine, Ortak zorunlu derslerin ara sınavının
01/06/2020 tarihinde, yılsonu sınavının 12/06/2020 tarihinde yüz yüze yapılmasına,
söz konusu sınavlar belirlenen zamanda yapılamazsa koronavirüs (COVID-19) salgınının seyrine göre ayrıca bir
takvim oluşturulmasına ve sınavların nasıl yapılacağına dair yöntemin daha
sonra ilan edilmesine,
·
Yarıyıl Sonu Sınavı (Final) İçin:
ü Yarıyıl
sonu (Final) ve hazırlık sonu sınavlarının 01/06/2020-14/06/2020 tarihleri
arasında, bütünlemelerin ise 27/06/2020-03/07/2020 tarihleri arasında yüz yüze
yapılmasına, ancak söz konusu sınavlar belirlenen zamanda yapılamazsa koronavirüs (COVID-19) salgınının seyrine göre bu sınavlar
için ayrıca bir takvim oluşturulmasına ve sınavların nasıl yapılacağına dair
yöntem daha sonra ilan edilmesine,
·
Lisansüstü Programlardaki Sınavlar İçin:
ü 2019-2020
Eğitim Öğretim Yılı Bahar Dönemine özgü olmak üzere Lisansüstü Eğitim
Enstitüsündeki, Lisansüstü Programlardaki ara sınav, yarıyıl sonu ve bütünleme
sınavları denetlenebilir bir yöntem (Proje, ödev vb.) kullanılarak yapılmasına,
yeterlilik sınavları, tez izleme komitelerinin toplantıları ve tez
savunmalarının 01/06/2020 tarihinden sonra yüz yüze veya Koronavirüs
(COVID-19) salgının seyrine göre kayıt altına alınmak koşuluyla senkron yapılabilmesine karar verildi.
c.
Öğretim
elemanlarına verilen online eğitimler
20.03.2020
tarihinde Recep Tayyip Erdoğan Kongre ve Kültür Merkezinde Dekanlar, Bölüm
Başkanları, Enstitü Müdürü, Müdür Yardımcısı, Yüksekokul Müdürleri, Müdür
Yardımcıları, MYO Müdürleri, Müdür Yardımcıları ve bilgi işlemden sorumlu bir
personel olmak üzere her birimden en az 3 kişiye Uzaktan Eğitim süreçlerine dair
bir toplantı yapılmış olup süreç hakkındaki online
işlemlerin nasıl gerçekleştirileceği uygulamalı bir şekilde anlatılmıştır.
d.
Öğrenciye
yönelik bilgilendirme ve destek çalışmaları
Üniversite
web sayfasında öğrencilere yönelik online eğitim
platformu hazırlandı.
2. Sağlık Hizmetleri Sunumu
COVID-19 VAKA KABULÜ(HSYS KAYITLI
HASTA SAYISI) | 1122 |
PANDEMİ POLİKLİNİK BAŞVURU | 1278 |
PANDEMİ SERVİS YATIŞ SAYISI | 765 |
PANDEMİ YBÜ HASTA SAYISI | 69 |
TABURCU | 616 |
3. Ar-Ge
Faaliyetleri (Tanı kitlesi, ilaç ve aşı çalışmaları)
a)
Ulusal Bor Araştırma Enstitüsü (BOREN) ile
birlikte bor tabanlı SARS-COV-2 virüsünü etkisiz hale getirilmesi için ürün
geliştirilmesi çalışmaları yapılmaktadır.
b)
Üniversitemizde
COVID-19 hakkında henüz ilaç ve aşı çalışmaları bulunmamakta olup; laboratuvarlarımızda
bulunan 4 (dört) adet PCR cihazı Pandemide
kullanılmak üzere Sağlık Bakanlığına teslim edilmiştir. Ayrıca Uşak Sağlık İl Müdürlüğüne 4 (dört)
adet PCR cihaz kabini verilmiştir.
4.
Klinik araştırmalara katılım,
ulusal/uluslararası faz çalışmalarına katılım
a) Dr.
Öğr. Üyesi Zelal Adıbelli’nin dahil
olduğu ve Nefroloji Derneği ile ortak yürütülen
“COVID-19 ve böbrek hastalıkları deneyimi” konulu çalışma yapılmıştır.
b) Dr.
Öğr. Üyesi Ayşe Özdemir’in TÜBİTAK COVID-19 SOBAG
çağrısı kapsamında başvuru yaptığı “COVID-19 Online Yoğun Bakım Eğitimi”
projesi yapılmıştır.
5.
Bilgilendirici toplantılar, webinarlar, dijital ortamda toplantılar
a)
COVID-19
Salgını başlangıcında Üniversitemiz personel ve öğrencilerini virüs hakkında
bilgilendirmek için afişler hazırlanmış ve tüm akademik ve idari birimlerde
uygun yerlere asılmıştır. Resmi web sayfamızda, sosyal medya hesaplarımızda
bilgilendirici POP-UP hazırlanmış ve yayınlanmıştır. Ayrıca Senato Toplantısında
tüm Senatörlere COVID-19 hakkında Tıp Fakültesi Dekanınca bilgilendirme
yapılmış ve alınması gereken önlemler sunum olarak anlatılmıştır.
b) Dr.
Öğr. Üyesi Bora Baysal’ın da konuşmacı olacağı 6
Mayıs 2020 tarihinde yapılacak olan “Gebelikte ve yenidoğan
döneminde coronavirus enfeksiyonuna
yaklaşım” konulu canlı instagram yayını yapılmıştır.
c) Doç.Dr.
Meltem Avcı tarafından sağlık personeline yönelik Sağlık Bakanlığı koronavirüs rehberinin tanıtılmasına yönelik eğitici
toplantılar yapılmıştır.
6.
Yayınlar
a) Kutlu
Ö, Metin A. A case of exacerbation
of psoriasis after oseltamivir and hydroxychloroquine in a patient with COVID-19: Will cases of psoriasis increase after COVID-19 pandemic? Dermatol Ther. 2020 Apr 7:e13383. doi: 10.1111/dth.13383.
b) Dr.Öğr.Üyesi
Bora Baysal’ın içinde bulunduğu çalışma ekibinin yayın aşamasında olan “Combating SARS-CoV-2 through lipoxins, proteasome, caveolin and nucler
factor-κb pathways in non-pregnant and pregnant populations” çalışması
yapılmıştır.
7. Sarf
malzemesi, makine-teçhizat üretimi
Maske: Üniversitemiz Deri, Tekstil ve Seramik
Uygulama ve Araştırma Merkezi (DTS) ve Güzel Sanatlar Fakültesi işbirliğinde 7500
adet maske üretilmiş olup, halen 5000 adedinin üretimi devam etmektedir.
Siperlik: Üniversitemiz Teknik Bilimler MYO
tarafından üretilen 520 adet siperlik Uşak Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Başhekimliğine teslim edilmiştir.
8. Topluma
hizmet uygulamaları (Dijital ortamda psikolojik destek vb.)
Uşak Üniversitesi idari
ve akademik personelleri ile öğrencilerini COVID-19 salgınına ve korunmaya
yönelik hazırlanan sunum üniversite web sayfasında yayınlanmıştır.
9. Salgın
sonrasında uzaktan öğretim faaliyetlerine ilişkin planlamalar ve yeni
düşünceler
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı bünyesinde gerekli
bütçenin ayırılarak salgın sonrasında da uzaktan eğitim faaliyetlerinin
kesintisiz yürütülebilmesi amacıyla alt yapının güçlendirilme çalışmalarına
başlanılmıştır.